Allt du behöver veta innan ditt köp

Köpvillkor

Alla priser är för näringsidkare och exklusive svensk moms på 25% som tillkommer i utcheckningen för kunder i Sverige. Kunder i EU måste fylla i giltigt VAT nummer, om VAT numret är ogiltigt kommer vi annullera din order alternativt debitera svensk moms. Kunder utanför EU skall uppge ett giltigt VAT nummer alternativt organisationsnummer, tull i respektive land debiterar moms och eventuell tull avgift.

Kortbetalning

Betalning sker enbart via betalkort som VISA, MasterCard och AMEX. Vid registrering av kortuppgifter är du ansvarig för att förse oss med korrekt kontaktinformation, som t.ex. e-postadress, namn och telefonnummer. Vi lagrar inte kortnummer, men dock sådana uppgifter om ditt kort som behövs för att förenkla framtida köp av våra produkter. Pengarna överförs omedelbart från ditt kort till vårt konto. Om vi inte lyckas debitera dig på grund av att ditt kort t.ex. är spärrat, giltighetstiden gått ut, eller att täckning för det avtalade beloppet saknas, genomförs nya försök under de 10 nästkommande dagarna.

Retur

Returkostnad vid ej uthämtat paket – Skulle köparen ej hämta ut paket eller ej vara på plats på leveransadressen på vardagar 9:00-17.00 äger New Medic Era AB rätt att debitera extra fraktkostnader i efterskott, detta gäller även beställda varor gått i retur till New Medic Era AB.

Hävning av köpet

Köpet kan ej hävas av köparen, även när köparen ej hämtar ut leveransen, eller vägrar ta emot leveransen av de beställda varorna. Varorna kommer då gå i retur till säljarens lager i Stockholm, där de finns för hämtning av köparen som även äger rätt att anlita ett eget ombud såsom DHL eller annan fraktfirma att hämta köparens beställda varor.

Reklamationsrätt

Kunden bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare. Vid fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten.
  • Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Leverans:

Leveranstid: Leverans sker från vårt lager i Stockholm normalt vardagen efter köpet med DHL för kunder i Sverige, Leverans sker normalt 2-3 dagar efter köp för kunder i utlandet. New Medic Era AB skickar leverans senast inom 5 arbetsdagar från orderdagen.

Leverans adress: Det är köparens skyldighet att se till att vara anträffbar på leveransadressen, alternativt hämta upp försändelsen på närmaste utlämningsställe.

Tvister: Eventuella tvister avseende dessa leverans och köpvillkor skall avgöras i Svensk domstol i Stockholms län, svensk rätt skall gälla.

Sekretesspolicy

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.